Ellen
    jag vill gå ekonomiprogrammet men jag har inte bestämt mig om jag kanske vill gå sam beteende. Finns det någon chans att jag kan bli behörig till sam fast jag går Ekonomi om jag lägger till kurser. Vilka kursen behöver jag då lägga till?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Ellen,
    jag måste be dig att FÖRTYDLIGA genom att svara på mina frågor:
    1. går du å k 9 nu?
    2. vill du söka Ekonomiprogrammet på gymnasiet?
    3. står valet mellan Ekonomi /vilken inriktning där?/ och Samhällsvetenskapsprogrammet /inriktning Beteendevetenskap/ och du undrar om behörighet till högskola/universitet?
    4. Vilken utbildning på högskola/universitet eller yrkeshögskola du vill söka?

    Svara på mina frågor och jag skall självklart hjälpa dig!
    Liselotte SYV *L* ;-)
    Liselotte