Hej Elma,
    yrket Integrationshandläggare hör i Sverige ej till de så kallade Reglerade yrken; därför är det varje arbetsgivare som fritt får bestämma vilken utbildning som är tillräckligt och vilka kvalifikationer som är eller kan bli relevanta för att få jobb inom det område.
    Detta gör det svårt att välja utbildningsväg... det förstår jag mycket väl. :(

    Ang. vad man kan bli om man studerar mångfaldsstudier - ? Jag skulle råda att försöka få reda på vad de f d studerande på den utbildningen gör idag. Förhoppningsvis, har institutionen där utbildning ges, de uppgifter och kan ge ett antal exempel på konkreta yrken, arbetsplatser och arbetsuppgifter.
    För övrigt kan man med vilken som helst högskoleutbildning som omfattar minst 3 år på heltid - få jobb som Arbetsförmedlare >>, utredare på olika myndigheter, utbildningsadministratör inom högskoleväsendet och som medarbetare i diverse olika projekt.
    Länktips - yrke/utredare-forsakringskassan och >>yrke/integrationsvagleare andra yrken på www.framtid.se