Marcus
    Jag tror jag ligger runt 5.0 som syn fel och jag har glasögon. Tror du jag kan bli pilot i framtiden då? med glasögon ser jag riktigt bra, tror du jag kan bli pilot i framtiden?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, jag kan inte svara på frågan om synfel på 5.0 är ett hinder för att bli antagen till Pilotutbildningen. De uppger inte de exakta dioptrí "siffrorna" och jag är inte optiker eller läkare. Jag ansvarar inte heller för antagning till Pilotutbildningen. Jag kan helt enkelt inte svara på din fråga.
    Du kan fråga Optiker när du gör nästa synundersökning.
    Du kan också kontakta de ansvariga för Pilotutbildningen.
    Det är mycket bättre du frågar på rätt ställe och får ett korrekt svar.
    Mvh
    Anna SYV