Emma
    Hej, Jag går första året på gymnasiet. Och jag gick två månader på hotell och turism pogramet. Jag kände att jag kunde ge mer och hade så pass höga och bra poäng och visste att jag kunde mera. Jag bytte då till Naturpogramet. Jag älskar klassen, lektionerna är toppen osv. Men jag har svårt för matten. Jag läser just nu matte 1c och jag stressar upp mig för den och är jätte orolig för nationella provet till jul. Kan jag byta pogram igen? Kan de gå?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Emma, det finns inga regler som förhindrar byte av program mer än en gång. Hjälp med matten finns på www.mattecentrum.se. I fall du skulle riskera betyg F i matte 1c, fråga läraren om hen kan sätta betyg i matte 1b på dig. Det är viktigt att få minst E i matte 1 för annars kan du inte få gymnasieexamen. Önskar dig allt väl! Med vänlig hälsning, Mikael syv