Frida
    Jag ska börja gymnasiet till hösten på Spyken Samhällsvetenskapsprogrammet, men vill byta till Katedralskolan Samhällsvetenskapsprogrammet. Hur ska jag göra för att byta gymnasieskola?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du får prata med din Syv på skolan om att göra en sen ändringsanmälan på en blankett. Risken är dock att du hamnar sist i kön och inte kommer in på någon skola. Kanske är det bättre om du kontaktar din gymnasieantagning i länet vid slutantagningen och kollar om det finns platser kvar och då kolla med dom om du kan byta. Skulle ändå rekommendera att du kontaktar din Syv på skolan så du får korrekt information om hur just du kan göra. /Lena, Syv