Adam
    Hej går el och energi pr, ska byta till Teknikprogrammet på JB men vill gå på Teknikprogrammet på Älvkullen eft det ligger betydligt närmare, men det är tyvärr fullt men står i kö på typ 15e plats. kan jag gå på JB och hoppa till den andra skolan senare på året eller nästa år om jag får plats, det är samma program. och hur länge tror du att jag behöver vänta?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är ju klart större chans att du kan byta skola om du byter till samma program - men det är ändå den mottagande skolan som bedömer utifrån de kurser, närvaro, betyg du har om de kan ta in dig eller inte. Det är svårt att säga om - än svårare att säga när du eventuellt har en chans på den skola du önskar gå på eftersom det hänger på att andra elever byter från den skolan och det är svårt att förutsäga. Håll regelbunden kontakt med skolan och ring och kolla då och då hur du ligger till. /Lena, Syv