E
    Är det möjligt att byta program i trean, från ett högskoleförberedande till ett yrkesförberedande? Och behöver jag i så fall läsa om alla kurser jag redan läst, t.ex. kärnämnena?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är upp till mottagande skola att göra en bedömning om dina kurser räcker till att börja trean på nytt program. Dock kan det bli svårt eftersom yrkesprogrammen läser många av sina yrkeskurser redan i ettan - risken är alltså stor att du måste gå om från ettan eftersom du missat många kurser. De kurser som du läser gemensamnt med ett yrkesprogram behöver du dock inte läsa om./Lena, Syv