Emma

    Hej, Jag undrar ifall grundskolepoängen, alltså det man kom in med till gymnasiet spelar någon roll om man ska byta gymnasieskola under ettan?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du byter skola till samma program efter skolstart så tas du ofta emot i mån av plats på skolan och att du inte ligger efter i kurser eller så - inte så mycket utifrån betygspoängen. Det är mottagande skola som helt bestämmer kraven då. /Lena, Syv