Melina
    Hejsan, har valt naturprogrammet med inriktning samhällskunskap men har nu ångrat mig då jag insett att jag föredrar NO ämnena över SO. Är det någon särskilt stor chans att jag kan byta inriktning till naturkunskap när jag väl börjat ettan och när gör jag i så fall det?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Melina,

    inriktning på Naturvetenskapspr. läser man vanligtvis från årskurs 2. På de gymnasieskolorns som erbjuder båda inriktningar på NA, brukar elevena få önska, under första årskurs, vilken inriktning de vill läsa under år2 och 3.
    Om den gymnasieskola du ska börja på erbjuder båda inriktningar på NA, borde du kunna välja inriktning under årskurs 1, inför årskurs 2.

    Mvh

    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare