Mikael SYV på FrågaSYV

    Har du F i matte 2c men godkänt betyg (E eller högre) i matte 3c? I så fall är du behörig till de utbildningar som kräver matte 2c. Detta på grund av att matte 3 ligger på högre nivå än matte 2 och kurserna är i samma ämne där högre kurs bygger direkt på en lägre kurs.

    • Mohammed : Omg jag är så glad! Yes jag har godkänt i matte3c.. Tack för snabba svaret :D