Angelica
    Hej! Jag går i 8an, har inte så jätte bra betyg. Mitt högsta betyg är B, men har egentligen D i de flesta ämnena. Min fråga är, kommer jag kunna gå ut nian med ett A om jag kämpar riktigt hårt, det vill säga, kommer jag få en ny chans? För nu har ju hela sjuan och halva 8an redan gått, och sen är det bara nian kvar. Kan man få A när man går ut nian fastän man haft sämre betyg i 7an och 8an?
    Har du också några tips på hur man kan förbättra sig, finns det några speciella sidor där man kan plugga extra?
    Tyvärr så har jag inte insett det förrän nu hur "viktig" skolan egentligen är, därför har jag mycket att ta igen.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det låter väl jättebra att du ändå kan klara B och att du nu ligger på D innan du har satt igång att plugga, haha....Härligt! Nians betyg är ju ett slutbetyg - så du borde ha alla möjligheter att under åttan och nian kunna nå högre betyg - det bästa du kan göra är att pratar med alla lärare om just dina förutsättningar till högre betyg i de olika ämnena om du nu bestämt dig för att satsa. Då får du direkt information om vad som gäller för just dig. Första steget till att kunna plugga ordentligt är ju att veta VAD man ska plugga!

    Kanske kan du få lite hjälp via denna sida http://xn--lxhjlp-buad.nu/studieteknik/

    Lycka till! /Lena, Syv