Marcus
    Hej! Jag pluggar just nu kursen Musikteori I, 7,5 hp på Linnéuniversitetet. Tidigare fanns Musikteori II, 7,5 hp, på Linnéuniversitetet men vår -22 verkar den inte finnas. Jag hittade kursen Musikteori I, 15 hp på Uppsala universitet som jag nu har sökt till och undrar om det går att plugga den och få CSN för den?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Marcus,
    frågor om studiemedel och annat studiestöd (ekonomiskt stöd) besvaras bäst av CSN, för att det är där som beslutet fattas.
    Jag tänker på följande: är innehåll i kursen Musikteori I, 15 hp på Uppsala universitet exakt detsamma som i de två kurserna - Musikteori I, 7,5 hp och II, 7.5hp på Linnéuniversitetet. Och även om det blir repetition för dig, alltså om första halvan av en 15hp-kurs är exakt densamma som en kurs som du redan läst och fick godkänt betyg i, nämligen Musikteori I, 7,5 hp på Linnéuniversitetet, så har jag svårt att tro att det är en saklig grund att neka dig studiemedel på. Vad jag vet så går CSN på skolans registrering - att man påbörjade studierna och att de är i tillräcklig omfattning (på minst halvtid) + att man för övrigt uppfyller kraven för studiemedel, men om du vill ha helt säker - fråga CSN.