Frågor och svar taggade med 'yrkestest' (5 st.)

    • KajsaR

      Vilka utbildningar/yrken ska jag undersöka närmre?

      Hej! Jag har träffat en karriärcoach på arbetsförmedlingen som tipsade om er för vidare guidning. Vi gjorde ett test hos henne som gick ut på att ta fram mina sidor, erfarenheter och vad jag vill jobba med framåt och således skaffa en utbildning...

      Milla : : Hej!på www.framtid.se beskriver vi över 2.ooo olika yrken och du får gärna kika på så många av dem som du vill/orkar.De egenskaper som testet visade att du har... Läs hela svaret
    • Esma

      Hjälp att tolka personlighetstest på Framtid se ?

      Hej Jag gjorde ett ”yrkestest” på er systersida Framtid.se, men när jag gjort det fick jag inte riktigt någon info kring vilka specifika yrken som kanske passar i de båda. Under undersökare står det kring teknik, historia matematik och IT bara men...

      Milla : : Hejsan,du ställer en viktig fråga men som också är svår att besvara. Läs gärna på framtid.se/blogg/navigera-i-yrkesdjungeln-hur-gör-man? --- Tänk... Läs hela svaret
    • Arbets och yrkesvägssökande

      Hur hittat jag rätt?

      Jag känner att jag inte hittar rätt kariär för mig att satsa och platsa på. Finns det SYV som en kan träffa som vuxen i Malmö?

      Mikael: : Hej, i Malmö finns det Vuxenutbildningen och vuxenvägledning som kommunen erbjuder. Se information om det inkl.kontaktinformation på Malmö/Vux/ContactMen du kan redan nu titta på många olika yrken... Läs hela svaret
    • benjamin

      Yrke i framtiden?

      hej jag skulle vilja ha hjälp med vilket yrke jag vill jobba med i framtiden. jag har alltid gillat att spela spel, läsa böcker, serie tidningar och andra saker men jag vet inte vad jag vill bli lite hjälp skulle vara snällt.?

      Milla : : Hej Benjamin!Jag vill råda dig börja med att läsa ett blogginlägg Navigera-i-yrkesdjungeln-hur-gor-man? och titta sedan på många olika yrken - på Framtid.se finner du över 2.ooo... Läs hela svaret
    • Jelena

      Test för att välja yrke?

      Hej, jag har en fråga om tester för att välja yrke - det finns ju en del: personlighetstester, intressetester mm. men kan man lita på resultat? Jag har gjort några olika tester, svarar ärligt men får väldigt olika svar. ??? Kan ni rekommendera någon bra, pålitlig test? Mvh Jelena

      SYV-besökare: : Hej Jelena, man kan inte blint lita på någon test. Detta pga även om man svarar ärligt, så kanske man inte har så bra självkännedom som de som konstruerade testet förväntar sig.... Läs hela svaret