Hej Miranda,
    kraven för gymnasieexamen som man tar från gymnasieskolan - var god se gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen. Totalt måste man ha minst 2500 betygsatta poäng; av dem kan max 250 p. vara betygsatta med F-betyg, men inte i vilka kurser som helst (vissa kurser, ex. Gymnasiearbete, Svenska 1 och Engelska 5 - måste man ha godkända betyg i).

    På komvux räcker det med 2400 poäng, men då får inte kursen Idrott och hälsa 1 ingå (i examensbevis på komvux, alltså).
    Vänligen
    ANNA