Jana-Marie
    Hej!

    Det är så att jag planerar att avsluta mina studier på mitt nuvarande gymnasieprogram och min nuvarande skola och börja från början på ett nytt program+skola i höst. Anledningen till detta är att jag inte klarar av resan till och från skolan varje dag. Är det möjligt att ha någon form av praktik fram till sommaren och fortfarande ha studiemedel? Jag vet att min syster gjorde det, men hon gick IV och när hon var klar med sina uppgifter och så så hade hon praktik + studiemedel hela tiden fram till sommaren.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det kan vara möjligt - men detta bör du diskutera med din skola först - det är dom som bestämmer i slutänden och jag föreslår att du bokar möte med t.ex. Syv, rektor och din mentor för att reda ut vad som är bäst på kort och lång sikt. /Lena, Syv