Jasmine
    Jag funderar just nu om jag ska välja restaurang och livsmedel eller estet/musik. Jag älskar verkligen musik och jag sjunger spelar piano och gitarr men det som jag tvivlar på är mitt självförtroende. Jag vill verkligen gå estet men jag hörde av en kompis att när han började estet sjöng de inför klassen inom de första veckorna och jag är livrädd för det. Jag vet att detta är ett dåligt skäl till att inte följa min dröm men jag behöver lite råd? Hur ska jag göra?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Många tycker det är läskigt och uppträda/tala/sjunga inför grupp - det är inte ovanligt. Och det enda råd jag kan ge dig är att träna, öva, träna och öva - och träna lite till...Börja kanske själv framför spegeln, sedan kanske för en familjemedlem - sen kanske hela familjen eller kompisar som du känner väl..Ta det i små steg.