Hej Frida,

    svar på din fråga beror på hur din skola rapporterar till CSN. Det är din skola som meddelar CSN om vem som läser på heltid respektive på deltid.
    Heltid är annars 20 gymnasiepoäng per vecka, dvs på 20 veckor ska man läsa 4 st. 100 poängskurser - det är heltid.
    Ingen annan än utbildningsadministratör på din skola och CSN som tar emot uppgifter från din skola kan svara ang. hur din skola rapporterar till CSN.

    OBS! du har rätt att läsa på heltid. Om du redan har betyg i någon kurs - be att din skola ger dig en annan (ersättnings-)kurs att läsa.

    • Frida : Har redan bett min rektor om jag får ersätta med någon annan kurs. Men det fungerade inte med schemat sa hon, har hon rätt att göra så?
    • Liselotte : CSN "går" på de uppgifter som din skola rapporterar in. Om din skola rapporterar att du läser på heltid, får du studiehjälp från CSN. Om din skola rapporterar till CSN att du läser på Deltid, har du tyvärr inte rätt till CSN. Som elev på gymnasieskola har du rätt att läsa på heltid, om du så önskar. Ingen annan än din skola kan lösa det. I "värsta fall" kan du läsa om samma kurs, i vilken du redan har betyg i. Om du nu har lägre betyg än A, kan du läsa samma kurs och förhoppningsvis få högre betyg än du har idag. Om man har flera betyg i samma kurs, är det det högre betyget som gäller.