Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Nicholas,
    man kan få Examensbevis med F i Religionskunskap, om man, för övrigt, uppfyller kraven för examensbevis.
    Man kan ha ett mindre antal F-betyg in i Examensbevis (för gymnasieskolan är det max 250poäng och för komvux - max 150poäng) men inte i vilka kurser som helst; men just i Religionskunskap kan man ha F och ändå få ut examensbevis.

    Hänvisning:
    Om kraven för gymnasieexamen (examensbevis bekräftar att man uppnådde kraven) - var god läs på gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen