sara

    Hej! Jag går i trean och läser engelska 7 samt modersmål. Min fråga var om jag läser engelska 7 som utökat men modersmål som ett individuellt val kommer jag ändå få meritpoängen från engelska 7 eller kommer jag inte det då jag läser kursen som utökat, om jag så gör det

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Sara,
    även om engelska 7 blir i ditt examensbevis markerat med "U" (utökat program), kommer du få meritpoäng för godkänt betyg i den kursen och betyget kommer även räknas in i ditt jämförelsetal.
    Vänligen
    ANNA