Javiera
    Hej, jag har en fråga.
    Jag vill komma in på juristlinjen sen på universitetet.
    Men kan jag gå på hotell-turism programmet och fortfarande ha chans att komma in på juristlinjen? Isåfall, ska jag läsa extra kurser?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill kunna söka till Juristprogrammet på högskolan efter du gått Hotel/turism behöver du se till att du har följande kurser;

    Svenska 2+3, Engelska 6, Historia 1a2, Samhällskunskap 1a2

    Kolla med skolan du ska söka till om de har möjlighet att erbjuda dig dessa kurser inom de valbara kurspaketen. /Lena, Syv