Nina
    Kan jag gå om ettan igen om jag redan gått ett år på en annan inriktning på samma skola? Jag har gått ett år på Media och vill byta till Musik men jag har inte vågat bestämma mig för det förrän nu och jag är rädd att det är försent eftersom jag inte ansökt till gymnasieintagningen. Är det försent?

    2 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom du inte har varit med i den centrala antagningen så får du kolla med din skola vid skolstart om det finns lediga platser i år ett. Kanske bör du prata med din Syv på skolan redan nu för att diskutera hur du går vidare. Om du går om så får du bara läsa om de kurser som du har F i, inga andra kurser - kan vara bra att veta. /Lena, Syv
    Dom flesta Syv jobbar i början på sommarlovet så du kan nog göra ett försök. Om hen inte är på plats och har gått på sommarlov finns det säkert någon på skolan (skoladministratör?) som är kvar och kan berätta när Syv är tillbaka - så kan du kontakta hen då. Lycka till!/Lena, Syv