Kimia
    Kan man gå på en "vanlig" högskola eller universitet efter VO?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej,
    om du vill gå på högskola eller Universitet efter Vård- & omsorgsprogrammet, måste du få Gymnasieexamen samt ha minst godkänt betyg i tre kurser: Svenska (eller Svenska som andra språk) 2 och 3 samt Engelska 6. Gymansieexamen från yrkesprogrammet i kombination med de tre kurserna ger Grundläggande behörighet till högskolestudier.

    Bästa hälsningar
    Julia SYV