johanna
    Jag kom in på samhäll/betende men har nu ångrat mig pga en massa anledningar! Ska byta linje och det blir antagligen samhäll/media! Men min fråga är kan jag gå samhäll/media och sen studera vidare på universitet till tillexempel polis & psykolog eller måste jag gå samhäll betende då? Vill helst gå samhäll/media nu på gymnasiet men sen på universitet inrikta mig på lite mer betende aktiga yrken! Vill gå någon kriminologi kurs på universitetet och undrar om jag kan gå samhäll/media för att komma in på de sen när jag läser vidare? Eller måste jag då välja samhäll/betende som kanske är bättre ifall man vill bli psykolog och polis! Snälla svara för måste verkligen veta! Gick på en friskola förut och vi hade ingen syv :/

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag kan lugna dig med att du läser alla de kurser du behöver på alla Samprogram för att kunna plugga på polishögskolan eller psykologi, beteendevetenskap eller kriminologi på högskolan. /Lena, Syv