Elin
    Finns det möjlighet att efter första året i gymnasiet byta skola utan att gå om ettan om man byter till samma linje? Problemet är att jag inte alls trivs på skolan eller i min klass..

    1 Svar

    Per-Anders SYV på Friskolan Asken
    Jovisst!
    Det brukar inte vara några problem. Kanhända man inte läst exakt samma kurser första året så du kanske behöver läsa in någon/ några kurser men i gengäld kanske du har läst kurser som inte nya skolan läst.
    Ta kontakt med den skola du är intresserad av så kan de kolla på respektive studieplan för att se hur du skall gå tillväga.