Mikael SYV på FrågaSYV

    Du behöver inte nödvändigtvis läsa att på samma lärosäte. Men för behörighet till utbildningar på avancerad nivå kommer du behöva ta ut examen: kandidat eller yrkesexamen med rätt innehåll, och vilka kurser som kan ingå i examen bestämmer den institutionen som utfärdar examen. Kurser som bygger på varandra rekommenderar man att helst läsa på samma lärosäte för att undvika eventuella ”överlappningar ”. Gör planering med studievägledare på den institution där du planerar ta ut examen.

    • : Och då menar du examen på avancerad nivå? Mitt kandidatexamen tog jag i Storbritannien några år sedan. Eller gäller det examensarbete inom
    • : Och då menar du examen på avancerad nivå? Jag tog mitt kandidatexamen i England några år tillbaka, den vill jag bygga på med fristående beteendevetenskapliga kurser. Behöver jag examen för dessa?
    • Mikael : Jag tror du behöver beteendevetenskaplig examen men fråga gärna antagningsgruppen på det lärosäte där du vill läsa programmet på avancerad nivå.
    • : Tack! Det ska jag göra!
    • Mikael : vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!
    Läs alla kommentarer