Urtė

    Hej, Jag går tredje året på gymnasium nu, i sundsvalls kommun. Jag undrar om det är möjligt att pröva något av gamla kurser som jag har haft första 2 åren? Och får man då pröva i vilket kurs som helst? (Vill bara poängtera att jag har inga streck eller f i kurserna, utan vill isåfall höja mina betyg, så att jag kan samla mer poäng och ha chans att komma in dit jag vill). Är det möjligt att pröva ändå, även om man har godkänt eller högre i kurserna, för att då få bättre betyg?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Efter gymnasiet, när du redan fått ut examensbevis eller studiebevis i slutet av år3 på gymnasiet, kan du söka i hela Sverige var du kan göra prövningar. Men så länge du är gymnasieelev får du inte göra prövningar i den situationen som du beskriver i din fråga.
    Vänligen

    ANNA