Sushi
    Hej!

    Jag undrar om jag kan söka till komvux för att får en examensbevis. Men av något anledning fixat under gymnasiet.
    Kan man då välja att "hoppa av" inte gå till komvux? Efter man har anmält sig?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    all utbildning på högre nivå än Grundskola är i Sverige helt frivillig. Man kan alltid lämna ÅTERBUD till en erbjuden utbildningsplats. Att man lämnar "återbud" betyder att man meddelar att man inte vill/kan/kommer utnyttja den utbildningsplatsen som man blev erbjuden. Man kan också hoppa av efter det att man har påbörjat studierna.

    • : Okej, tack så mycket för svaret! :)
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!