Ida

    Hej, jag går andra året på natur och läser just nu fysik 1a. På de två första proven fick jag C, men på det senaste var jag ett poäng ifrån godkänt. Jag gjorde ett omprov där jag fick samma resultat, men nu i efterhand såg jag att det i båda fallen berodde på slarvfel. Min lärare har sagt att jag måste visa kunskaperna på kursprovet, vilket leder mig till min fråga: får jag godkänt i kursen om jag får godkänt på kursprovet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ida,
    tyvärr kan inte en SYV svara på din fråga, eftersom din fråga handlar om Betygssättning (och det ligger utanför SYV-ens kompetens). Det är Lärare som har kompetens inom betygssättning, inte SYV-ar.
    Så, tyvärr kan inte vi som är studie-och yrkesvägledare och inom vår utbildning (SYV-programmet) eller i arbetsuppgifterna (som ligger inom andra områden än betygssättning) inte har "en aning" om hur betygssättningen bör gå till. Gör ditt bästa! FråGA SYV håller tummarna för dig! Lycka till med fysik-kursen och med andra studier!
    Vad SYV-en kan hjälpa till med kan man läsa bl.a på frågasyv.se/info/vad-kan-syv-gora?