Signe
    Jag har 192,5 i meritvärde & jag skulle vilja gå på Estet Media. Medelvärdet var förra året 233... Finns det någon möjlighet att jag kommer in?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Signe,
    Medelvärdet går upp och ner - från ett år till ett annat... det är ingen som vet vad det blir framöver.
    Sök flera olika (helst många olika) alternativ i ditt gymnasieval.
    Kämpa för högre betyg nu under våren.
    Det är de två saker som du kan göra för att öka dina chanser för att komma in.
    Sök Estet Media på alla de skolorna dit du kan pendla.
    Om du inte kommer in på ditt första val, står du i Reserv där då. Du kan bli kallad från reserv fram till mitten på september. Om du börjar läsa samma program på en annan skola, kan du byta även mycket senare, t.ex. efter första terminen.
    Jag skall hålla tummarna för dig!
    Mvh Milla SYV *L* :-)
    Studie- och yrkesvägledare