linnea
    hej! jag har kommit in på mitt första val men vill nu gå mitt andrahands val. jag var inte beredd på att jag skulle komma in på mitt andrahands, men när mina arbetsprover och betyg låg ganska högt över deras median och vill nu gå på mitt andra val istället. hur ska jag göra nu?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om det finns plats fortfarande på ditt andrahandsval så kan du kontakta din Gymnasieantagning i länet för att göra en sen ändring - du kommer då in i mån av plats - men om det inte finns plats på ditt andrahandsval så tycker jag inte du ska riskera att säga nej till ditt förstahandsval - risken är att du står helt utanför om det till slut inte finns plats på ditt andrahandsval. Eftersom du blir antagen i mån av plats så spelar inte dina betyg någon roll dessvärre. /Lena, Syv