My19373

    Hej jag är en 18 årig tjej som tar studenten 15 juni nu denna sommaren:) Jag har räknat att jag har cirka 18,5 i poäng inkluderat de extra poängen från matte och språk. Jag har sökt till alla sju juristprogram och undrar om det finns en chans att komma in som reserv eller för urval (som programmen själva får välja ut)? Hur stor är risken att bli antagen? (Jag har behörighet också, går ekonomi och juridik programmet). Tack på förhand//

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! Behöriga sökande som sökt i tid deltar i konkurrensen om utbildningsplats men det går på förhand inte ge svar om hur höga meriter som kommer ge plats. Antagningsgränser kan, av olika anledningar, gå upp och ner. Vi håller tummarna!

    Studie- och yrkesvägledare
    • My19373 : Tack så mycket för svaret, precis det är bara att hoppas i nuläget :)
    • Milla : Lycka till med din ansökan!