Tina
    Hej,

    Jag vill söka till datavetenskapsprogrammet men behövrighetskraven är matte 4. Jag har F i matte 4 men har dock E i matte 5. Kan jag komma in ändå eftersom jag har matte 5 vilket är högre?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Tina!
    om du har godkänt betyg i matematik 5 som är en högre kurs än matte 4, då anses du behörig vad gäller matematiken till de utbildningar som kräver matte 4. Sedan kan det finnas även andra krav på särskild behörighet. Dessutom måste alla sökande till svenska högskoleutbildningar även ha grundläggande behörighet.
    Alla behöriga sökande konkurrerar om plats i alla de urvalsgrupper där de kan prövas. För mer information kan du kontakta Antagning.se - tel.nr 0771-550720 tel.tid på vardagar kl.9-16.