Mohamed

    Hej! Jag har har gått en termin på socionomprogrammet, skulle börja andra terminen på socionomprogrammet men valde att prova att plugga till systemvetare istället, jag ångrar mig att jag bytte till systemvetare! Min fråga är: Kan jag lämna återbud på en 30 hp kurs på systemvetenskapliga programmet samt åter börja på socionomprogrammet o läsa färdigt terminen?. Jag är inskriven på en pågående 12 hp kurs på socionomprogrammet.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej, du ställer en fråga som ligger utanför kompetensen av en "allmän studievägledare" - och måste ställa din fråga direkt till personal som jobbar just specifikt med de frågorna, alltså personal på lärosätena. Att "hoppa av", alltså sluta gå på en utbildning kan alla göra, men att gå tillbaka till sin "gamla" utbildning är en svårare fråga... jag vet inte hur det, formellt sett, ser ut i systemet, alltså om du är "avskriven" från din gamla utbildning redan eller inte. Vänd dig så fort som möjligt till personal på den utbildningen som du vill läsa - alltså på socionomprogrammet, försök prata med studievägledaren på socionomprogrammet (eller med studierektorn).
    Lycka till!
    Julia