Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elvira,
    vilket program kommer du att läsa på gymnasiet? Detta frågar jag pga vissa program har en eller 2 kurser moderna språk som Obligatoriska; inriktning Språk på Humanistiska programmet har ännu fler obligatoriska språk-kurser, men de flesta gymnasieprogram har inga obligatoriska kurser i moderna språk och då kanske läsa mod.språk ej kommer att bli aktuellt, över huvudet taget (kanske lärare saknas som kan undervisa, t.ex).

    Att kunna flera språk och att kunna språk "bra"/på hög nivå - är alltid mycket bra! Frågan är bara om just den gymnasial utbildning som du kommer att gå kommer erbjuda möjlighet att läsa moderna språk, över huvudet taget.

    Vänligen
    Julia syv