Elin
    Hej!
    Jag funderar på att söka en utbildning (socialpedagog) som börjar i höst, men just nu verkar det vara dåligt med utbildningar i stockholm (där jag bor). Så därför funderar jag på att söka en annan utbildning i samma ämne fast som är bredare kan man säga (Vård- och omsorgsprogrammet).
    I dessa utbildningar jag funderar på att ansöka till, så finns det två gemensamma ämnen, psykologi och psykiatri. Då undrar jag, om jag nu väljer plan B, att ansöka till Vård- och omsorgsprogrammet, kommer jag inte få läsa psykologi och psykiatri igen då jag ska ansöka till Socialpedagog när jag gått klart den utbildningen?
    Säg till om beskrivningen blev för rörig..

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Elin,
    Vård- & omsorgsprogrammet är en gymnasial utbildning.
    Socialpedagog är en EFTERGYMNASIAL utbildning.
    Så du kan så klart gå en gymnasieutbildning först och en eftergymnasial utbildning sedan. Det är precis så man brukar göra.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare