Alva
    Hej,
    Jag vill läsa upp matematik 2b, 3b och 4 på komvux för att kunna söka vidare till universitet. Går det att läsa två mattekurser under samma termin eller måste man läsa en kurs per termin? Tacksam för svar.

    Mvh
    Alva

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alva,
    det kan gå bra att läsa matematik 2a (i stället för 2b).
    Varje mattekurs = 100 gymnasiepoäng och kan på heltid läsas på 5 veckor, alltså 3 mattekurser kan läsas på 15 veckor (frågan är bara om komvux i din kommun erbjuder läsa på det sättet och så går det oftast i så fall läsa endast på "heldistans", alltså utan lärarledda lektioner). Om man vill ha lärarledda lektioner, då brukar man läsa en kurs per termin. Kontakta komvux i den kommunen där du är folkbokförd för att få information om vilka upplägg på mattekurserna som "din komvux" erbjuder.