Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,
    Historia 1b = historia 1a1 och 1a2, alltså om man har godkända betyg i his 1a1 Och i 1a2, då "har man läst his 1b".
    Med andra ord är historia 1a1 första halvan av kursen historia 1b, och kursen historia 1a2 är andra halvan av kursen historia 1b.
    Om du fick godkänt betyg i his 1a1, då har godkänt betyg i första halvan av kursen his1b, då återstår det att läsa his 1a2 för tt få samma kompetens som kursen his 1b ger.

    Liselotte