sara
    Hej, jag har läst en kriminologikurs på distans via mitt universitet. Vill nu läsa kriminologi A i vår men finns inte tillgänglig via samma skola. Spelar det någon roll om jag läser tex via stockholm eller Gävle istället? Ger det mig samma behörighet om jag vill kunna läsa kriminologi III senare?

    Vänligen Sara

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Sara,
    innehåll i högskolekurser kan variera mellan olika lärosäten. Vissa delkurser kan skilja sig - därför rekommenderas det att helst läsa så många kurser som möjligt - på samma lärosäte, om man vill senare sätta ihop dem till Kandidat eller en annan typ av examen.

    För att vara helt säker - ta kontakt med studievägledare på just de institutuiner som ger ut den utbildningen.
    Vänligen
    SYV