Julia
    Hej!
    Jag går sambeteende och vill läsa till mäklare, går det? Om ja, måste jag lägga till ämnen och isåfall vilka och när kan jag göra det?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vill du läsa här i Stockholm så måste du lägga till Matte 3 och Naturkunskap 2. Men vill du plugga i andra städer så kan det räcka med det du läser. Du kan söka olika mäklarutbildningar och kolla antagningskraven här på antagningens hemsida http://www.gymnasieguiden.se/#!/utomlands - du kan dock behöva skriva i flera sökord lite blandat som mäklarutbildning eller fastighetsmäklare eftersom utbildningarna kan ha lite olika namn. /Lena, Syv