Enya
    Räcker det med att läsa ett kandidatprogram (Kulturvetarprogrammet) och tre baskurser (Företagsekonomi 1,2,3) för att få två st kandidatexamen? I och med att jag redan läser ett kandidatprogram, kan jag då använda de "tilläggskurserna" till en kandidatexamen i företagsekonomi samtidigt som jag läser det andra kandidatprogrammet? Eller måste jag läsa nya kurser till Företagsekonomi 1,2,3?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Enya,

    din fråga måste vi hänvisa till Studievägledare på den högskola (eller det universitetet) där du vill ta ut din kandidatexamen.
    Det kan skilja sig ang. vad som olika lärosäten kräver för att kunna ta ut kandidatexamen.

    Du måste alltså ställa den frågan till det lärosäte (högskola/universitet) där du vill ta ut din kandidatexamen. Du kan kontakta flera olika högskolor/universitet och du kan få olika svar från dem. Välj sedan den högskola (eller ett universitet) som ger dig ett svar som bäst passar in i dina planer.

    Bästa hälsningar

    ANNA