Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Ana,
    läs på http://www.regeringen.se/sb/d/2722/a/39401 om Diplomatprogrammet.

    Bland antagningskraven står det att man bör ha en AKADEMISK UTBILDNING motsvarande fil.kand och det betyder att man läser i 3 år på heltid på en högskola och får godkända poäng för sina studier samt att minst hälften av de poängen är i ett och samma ämne.

    Jag kan inte hitta någon information om att det är något eller några program på gymnasiet som rekommenderas för att i framtiden bli Diplomat.

    Vänligen
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare