Nala
    Hej, jag gick ut gymnasiet med slutbetyg i 2012 med mest IGn. Kan jag plugga en allmän kurs som ett alternativ till enstaka kurser på komvux?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om jag förstår dig rätt så undrar du om du kan läsa enstaka gymnasiala kurser på Folkhögskolan precis som man gör på Komvux? Nja - Folkhögskolans allmänna kurs är hela kurspaket av gymnasiala gymnasiegemensamma ämnen som matte, svenska och engelska mfl och vad jag vet kan man inte läsa enstaka kurser ur det kurspaketet bara för att t.ex. höja betyg. Du får nämligen inga betyg på Folkhögskolan utan ett omdöme. /Lena, Syv