Frida
    Hej, jag har gått estetiska programmet bild och form i ett år nu men vill inte fortsätta med det. Vet inte vad jag vill göra istället men vill helst gå kvar i min estet klass. Kan man ta bort bild och formen på något sätt och bara plugga de teoretiska ämnena i estetiska programmet och kanske lägga till andra obligatoriska ämnen eller måste jag byta till SAM?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, vad tråkigt att du tappat intresset för programmet! Men om du vill gå ut med en gymnasieexamen så behöver du dessvärre följa ett program - det går tyvärr inte att "frilans". Boka en tid med din Syv på skolan för att kolla på alternativa program - där Sam kan vara ett - och vad det innebär att välja om för just dig.-Det är inte alls konstigt att man ändrar sig - det är många som gör och då väljer de flesta om till ett annat program. Ibland behöver man välja fel för att välja rätt. /Lena, Syv