Oliver
    Hej,
    Jag går i 2an Ekonomisk linje just nu. Jag tycker att skolan är ganska långtråkig och skulle vilja ha en utmaning. Därför undrar jag om man kan ”tenta av” hela 3an på sommarskola i kombination med hemuppgifter ex Gymnasiearbete. Detta vill jag då ha klart i år. Jag är villig att tillägna hela sommaren och mina kvällar till detta. Första frågan alltså: går det att ”tenta av” alla nödvändiga kurser i förtid (ex sommarskola) och går det att göra sitt gymnasiearbete innan om man har en lärare som är villig att göra en specialare (inlämning tidigare)?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Det finns inte sådana färdiga upplägg. Lärarna har semester under sommaren. Sommarskola, Om den finns(ej säkert) erbjuder oftast endast svenska 1, engelska 5 och matte 1, inga andra kurser. Fråga på din skola eller på utb.förvaltningen i din kommun; jag tror tyvärr du får ett Nej. Mitt förslag är att du söker jobb: sommarjobb och extrajobb !