Helen
    har jobbat som usk i många år behöver byta inriktning.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, är lite osäker på vad du menar med "utan gym matte" - därav blir mitt svar lite generellt. Har du en grundläggande behörighet dvs ett fullständigt gymnasiebetyg från gymnasiet till yrkeshögskola/högskola så kräver inte Apotekstekniker någon extra gymnasiematte. Har du inte full gymnasiebehörighet så kanske du kan söka till utbildningen utifrån din långa erfarenhet på arbetsmarknaden. Kontakta utbildningen och fråga om detta är möjligt - ibland kan det funka.

    Säger dom nej så kan du komplettera med kurser på Komvux i din hemkommun. Komvux erbjuder ofta kvällskurser, distanskurser som gör att du ofta kan jobba samtidigt.

    /Lena, Syv