Herman
    Hej!

    Kan jag söka fristående kurser på handelshögskolan i göteborg utan att ha läst matte 3b? har hört att man kan läsa juridik kurser inom ekonomi utan att ha läst matte 3b.

    Behöver hjälp!

    MVH
    Herman

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Herman,
    Handelshögskolan ingår i Göteborgs Universitet och
    titta på den här http://utbildning.gu.se/kurser/kurs_information?courseId=HRF010 grundkurs i Juridik där behörighet är Grundläggande behörighet /inga särskilda krav, alltså/ och då behöver man inte ha Matte 3 om man för övrigt uppfyller kraven: t.ex. har Slutbetyg från gymnasiet med minst 90% godkända poäng i den.
    Se även på http://utbildning.gu.se/kurser/amne/?subject=Juridik&languageId=100000&contentId=-1
    där det står bl a att det finns en sommarkurs i Juridik och 2 kurser i Beskattningsrätt samt Avancerad kurs i Juridik. Kompletterande information: De fristående kurserna i juridik kan kombineras med andra ämnen. OBS! att det inte går att läsa till en Juristexamen genom att läsa fristående kurser.

    Bästa hälsningar och lycka till med din studieplanering!
    Liselotte SYV
    Liselotte