Emma
    Hej syv!

    Jag går i 3an och kommer antagligen få f i Eng 7 som jag valt som individuellt val. Kan jah fortfarande ta studenten och söka in till högskolan då? Och om jag får ett streck i denna kurs kan jag ta studenten och söka in till högskolan då?

    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att få ut en gymnasieexamen från ett högskoleförberedande program som jag antar att du läser så får du ha max 250 kurspoäng F men ändå få ut en examen. Du måste dock ha minst E i Svenska 123, Engelska 6, Matte 1 och Gymnasiearbetet. Så om du bara har ditt F i Engelska 7 så bör det inte vara något problem att få ut en examen. Har du streck får du dock inte ut en examen - så det är viktigt att du inte får! /Lena, Syv