Sahar
    Hej syv!
    Jag har precis gått ut 2an med 1300 poäng. Detta är inte slutbetyg eftersom visa kurser fortsätter till 3an.
    Jag har väldigt väldigt svårt med engelskan. Jag har F i engelska grund & har inte klarat den än trots att jag försöker.
    Min fråga är kan jag ändå söka till högskolan trots att jag har läst svenska 1, 2 och 3 & matte 1?
    Jag går på handel och administrations programmet

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nej, dessvärre måste du klara engelska grundskola för att få ut en gymnasieexamen så du kan söka högskola. Det räcker inte att du läst de kurser som du nämner. /Lena, Syv