Jasmine
    Under hela mitt liv var jag säker på att jag ville plugga psykologi och gå SAM på gymnasiet men under första terminen i nian blev jag utav olika anledningar intresserad av läkaryrket och vill hemskt gärna bli det. Ett problem jag ser framför mig nu är att jag under min skolgång, främst årskurs 6-8 inte tog skolan på allvar och hade låga betyg. Nu i 9an försökte jag satsa hårdare men det är ju lite svårt att bli en helt annan människa bara så där men jag har förbättrats en hel del. Jag tror att jag till våren kommer ha mycket bättre betyg än vad jag brukade ha men jag tror inte att jag kommer in på Natur linjen på de skolor jag vill gå på eftersom att mina poäng kommer vara lägre än antagningspoängen.

    Min fråga är nu: Kan jag gå Natur-sam och fortfarande kunna plugga till läkare? Blir det några eventuella komplikationer? I sånna fall, vilka?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Bra att du ändå kommit igång med studierna och att du känner dig motiverad!

    Om du kommer in på Natur/sam så bör du ha möjlighet att välja till behörighetskurserna för Läkarprogrammet inom Individuella valet eller Programfördjupningen under din gymnasietid. Kolla vad skolorna erbjuder.