Sara
    Hej!
    Jag började precis på sjuksköterskeprogrammet i augusti men skulle gärna vilja söka in till läkarprogrammet nu till vårterminen och se om jag kommer in eller inte. Jag är nämligen mer intresserad av anatomi och fysiologi än vad jag är i omvårdnad, men samtidigt kan jag se mig själv jobba med båda yrkena i framtiden.

    Det jag undrar är ifall jag kan söka in till läkarprogrammet nu med antagning till våren samtidigt som jag läser till sjuksköterska. Kommer mina sjuksköterskestudier att påverkas om jag blir antagen till läkarprogrammet eller kommer de bara påverkas om jag tackar ja till utbildningen? Jag vill nämligen inte hoppa av sjuksköterskeprogrammet om jag inte kommer in på läkarprogrammet utan vill ha kvar min plats.

    Mvh
    Sara

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,
    det är helt OK att söka till en ny utbildning och fortsätta läsa på den "gamla"/nuvarande utbildningen. Det är många som gör så och det är smart att göra så. Om du blir antagen till läkarprogrammet, kan du då bestämma dig om vad du vill göra. Lycka till!
    Vänligen
    Julia

    • : Tack så himla mycket för snabbt svar!
    • Julia : vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till! :)